Tuesday, May 26, 2009

dajal = anti kristian@antichrist

salam..terdetik utk aku berkongsi dgn kalian semua ttg sesuatu yg baru aku tahu dari sahabat2ku..tentang DAJAL.. disini aku sertakan paparan video utk kalian semua ambil pelajaran tentangnya..moga Allah melindungi kita semua..amin..
video

Sunday, April 26, 2009

sakit hati ade ubatnye.. "ubat hati"..

Ubat hati,
ada 5 perkara..
yang pertama, BACA QURAN DAN MAKNAnya.
yang kedua, SOLAT MALAM dirikan lah.
yang ketiga, BERKUMPULLAH DENGAN ORANG SOLEH.
yang keempat,BANYAKKAN BERPUASA.
yang kelima,ZIKIR MALAM berpangjanglah.

Salah satunya,siapa bisa menjalani,
moga2 ALLAH TAALA mencukupi..

Sunday, April 12, 2009

hari rehat ku..

salam,
hari ni mmg hari rest paling best..dok umah je,takde sape ganggu..hehe.. leh rehat lebih
sikit..bab kerja saya bukan nya kerja yg ringgan..
ape2 pun..Alhamdulillah.. Allah beri hamba nye ini kelapangan hari ni.. harap2
di mudah kan lagi urusan selepas ini,..

Thursday, April 9, 2009

demi masa

Bismillahirrahmanirrahim
1) Demi masa.
(2) Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian,
(3) kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasehat menasehati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran.
surah al-'ashr ayat1-3..

dalam ayat ini.sungguh2 Allah s.w.t menyatakan bahawa manusia tidak pandai menguruskan masa utk beribadah padaNya..kecuali org2 yg benar2 beriman..

Tuesday, April 7, 2009

Bismillahirrahmanirrahim

salam,
alhamdulillah..dapat aku uat blog ni..hehe..baru nak pandai2..
insyallah..dlm blog ni akan aku isikan maklumat yg berguna ttg ape yg aku dapat
dari pembelajaran Al-Quran..dan mungkin serba sedikit tentang sejarah nabi2..
harap dapat same2 kita cuba menggingati semula..kalau ade salah dan silap..harap tegur la saya.
Alhamdulillah.